Новини Какво да правим когато хотелът е сезонен?
Какво да правим когато хотелът е сезонен?

Колкото и да ни се иска да работим през цялата година, за съжаление в туризма трудно успяваме да го направим. Да, има изключения и то много - СПА комплекси, минерална вода и други особености, благодарение на, които обекта ни функционира през цялата година.

 

Какво обаче можем да направим, как да помогнем на хотела от гледна точка на позициониране, комуникация, разпознаваемост? 

 

В този материал ще Ви дадем няколко идеи, които може да Ви ориентират и да подготвите хотела си за следващия сезон.

 

 

Време е за равносметка, стратегии, идеи, които да разработим, да помислим за различни варианти и за алтернативни планове за излизане от трудната за туризма криза повлияна от пандемията.

 

Дори и да изключим за момент, че няма пандемия. Какво Вие бихте направили ако сте собственик или управител на хотел в посока на маркетинг и комуникация? 

 

 

Нека първо си дадем отговор на няколко въпроса.

 

  1. Първо да направим равносметка. Направихте ли нещо ново през изминалия сезон от гледна точка на маркетинг и продажби? 
  2. Каква е комуникацията на хотела? 
  3. Използвате ли социални медии, кои са? Имате ли планове за тяхното развитие? Грижи ли се някой за публикациите и какво съдържание се публикува?
  4. “Познавате” ли хората, които Ви следват? Какво тях ги вълнува, откъде са?
  5. Какви резервации имахте? Какво съотношение са индивидиуални, организирани, директни, OTA, Booking.com?
  6. Знаете ли нещо повече за гостите си? Да, за отзивите можем да прочетем като си тръгнат, но докато са на място какво реално мислят?
  7. Как използвахте отзивите от гостите?
  8. Колко имейла събрахте от вашите гости?
  9. Ползвахте ли реклама, за да уплътните най-вече крилата на сезона?
  10. Къде рекламирахте?
  11. Как изглежда сайта на хотела - както хората биха го видели и на живо ли?
  12. Направихте ли нова фотосесия на обекта?

 

И още много други въпроси…. Които ще ни помогнат да подобрим маркетинга на хотела за предстоящия сезон.

 

 

  1. Сега е чудесно време да освежим или ако има нужда да направим един функционален сайт, който като го отвори потенциален гост да му се прииска да дойде на момента. Сайт, който виртуално ще пренесе посетителя в хотела. Също така не пропускайте да  внедрите плъгин на сайта, който да показва отзивите от гостите. Така няма да “караме” хората да напускат страницата в търсене на отзиви за хотела Ви. Защото докато търсят, може да намерят друго място за почивка. Дано сте направили красиви снимки показващи история, които да използвате. Ние препоръчваме всяка година да се прави заснемане, както и видеа за целите на маркетинга. Кое продава хотела Ви, когато потребителят е на десетки хиляди километри разстояние - снимките и видеата. Те имат изключително въздействие, а да икономисате от тях…. е просто…
  2. Друг изключително важен канал, който носи все по-големи резултати на хотелите (които го използват и разработват) е Online booking engine. Много полезен за всеки хотел, няма нужда от инвестиция за него (таксува % от резервации), улеснява работата на отдел “Маркетинг и продажби” и Ви е каналът за ДИРЕКТНИ РЕЗЕРВАЦИИ. Също ако ползвате Фейсбук реклама и имате booking engine на сайта, вероятността да имате успешна кампания е голяма.
  3. Ако сте успяли да вземете контакти на гостите си, ще може да Ви помогне и затвърдите лоялността към бранда. С имейлите ще им напомним, ще изпратим първо до тях новите оферти или им честитим рожден ден с предложена отстъпка - подарък.
  4. Редовно публикувайте качествена и свежа информация в социалните медии. Една Фейсбук страница, която не е активна и не работи няколко месеца.. “заспива”. А и това, че гостите Ви и потенциални потребители са харесали страницата, те не го правят само за сезона. 
  5. Не е обаче само Фейсбук канала на, който да обърнете внимание. Социалните мрежи са все по-голяма част от ежедневието на хората. И ако Вашите потребители са в Инстаграм и ТикТок - къде сте Вие, къде ще срещнат те хотела?
  6. Сега е й най-подходящото време да си направите план, как да използвате дигиталния маркетинг, за да Ви носи по-големи резултати когато работите.
  7. Къде да се насочите, как, трябва да си отговорите на много въпроси в отношение каква да бъде посоката на хотела и след това да разработите маркетинг активности.
  8. Покрай пандемията Google направи доста ъпдейти за туристическия секторO Google travel. Първо Google My business & Google maps - които са БЕЗПЛАТНИ! Как изглежда страницата на хотела в Google? Отговаряте ли на отзивите на  гостите, качвате ли снимки, менюта? Ако разполагате и с booking engine ще е просто чудесно, защото Google показва профила на първо място, и ако там е и директен линк за резервации….? Разгледайте и използвайте всички възможности за резервации с Google travel и какво предлага на хотелите.
  9. Организирайте няколко кампании през месеците когато не работите.
  10. Направете план кога да започнете активна и целенасочена комуникация за предстоящия сезон, разучете потенциални за хотела Ви аудитории, изберете каналите, направите си бюджет за отделните активности.
  11. Помислете какво може да направите на място когато гостите са в хотела, да са и част от вашите мрежи, и обратното.
  12. Освежете дизайните на рекламните материали ако имат нужда, създайте нови криейтиви.
  13. Създайте качествена информация за екипа, която да използвате и представите онлайн.
  14. Направете SEO анализ на сайта, какви са неговите позиции, излиза ли при търсения в резултати на първа страница в Google? На какви ключови думи излиза. Обърнете се към специалист, който да Ви помогне за оптимизацията. 
  15. Включите и Google Ads кампания, която ще Ви помогне да оптимизирате продажбите си, особено ако имате няколко продукта. 

 

Разбира се има и още други неща, които трябва да се свършат, но нека първо започнем. :) 

 

Ако и Вие използвате нови технологии, пазарувате онлайн, замислете се къде и как е представен Вашия обект в Интернет, не е ли време нещата да се променят и развиват?

 

Ако имате нужда от партньор за реализирането на всичко и това и още повече, не се колебайте да поговорим как можем да Ви помогнем.

 

 

Екипът на Бранд Стар 







 

Електронният адрес няма да бъде публикуван и използван неправомерно.

Какво да правим когато хотелът е сезонен?

2021-10-14

Колкото и да ни се иска да работим през цялата година, за съжаление в туризма трудно успяваме да го направим. Да, има изключения и то много - СПА комплекси, минерална вода и други особености, благодарение на, които обекта ни функционира през цялата година.