Наскоро Google обяви, че отлага прекратяването на поддръжката на бисквитки от трети страни от 2022 г. до „края на 2023 г. 

 

">
Новини Как хотелите могат да се спасят от решението на Google да забави премахването на поддръжката на бисквитки на трети страни?
Как хотелите могат да се спасят от решението на Google да забави премахването на поддръжката на бисквитки на трети страни?

 

Наскоро Google обяви, че отлага прекратяването на поддръжката на бисквитки от трети страни от 2022 г. до „края на 2023 г. 

 

Според Google това  „ще осигури достатъчно време за публично обсъждане на правилните решения, продължаване на взаимодействието с регулаторите и за издателите и рекламната индустрия да мигрират услугите си“.

 

Но какво означава всичко това? Как може да се отрази на Вашия бизнес и какво може да направите по въпроса? За да разберем, нека първо да разгледаме какво са бисквитки от трети страни.

 

Източник на информацията на настоящия материал е уважавания от нас български професор Макс Старков, който е утвърден дигитален експерт в хотелиерската индустрия в САЩ.

 

Бисквитки от трети страни

Бисквитките от трети страни са малко количество текст, съхраняван в компютъра на потребителя. Този текст е създаден от уеб сайт с домейн, различен от този, който потребителят посещава в момента. 

 

Например, можете да имате бутон „Харесване“ на вашия уеб сайт, който ще съхранява „бисквитка“ на компютъра на посетителя, след което Facebook може да получи достъп до тази „бисквитка“, за да идентифицира посетителите и да види кои уеб сайтове е посетил.

 

По подразбиране бисквитките на трети страни често се разрешават от уеб браузъра, те обаче могат да бъдат и блокирани, тъй като се използват широко от рекламодателите за проследяване на историята на сърфирането.

 

Защо Google планира да спре поддръжката на бисквитки от трети страни?

Решението на Google да блокира бисквитките от трети страни в своя браузър Chrome не е нищо ново. При браузърите Safari и Firefox това вече е факт.

 

Получава се така, че гигантът в света на търсачките просто вече не се нуждае от бисквитки на трети страни, тъй като вече разполага с най-голямата собствена база данни в света и заедно с Facebook вече контролира над 50% от разходите за реклама в целия свят.

 

Какво означава премахването на бисквитки от трети страни за хотелите? 

Това ще попречи на много хотели и техните маркетолози да измерват успеха и възвръщаемостта на инвестициите в дигиталните маркетингови кампании. 

 

Например, следващия път, когато поставите рекламен банер, няма да знаете дали хората са резервирали стая в хотела ви, след като са видели съответния банер.

 

С тези ходове за поверителност, Google се стреми да подчертае важността на данните и бисквитките от първа страна. Те позволяват на маркетолозите да установят директни връзки с техните потенциални, минали, настоящи и бъдещи клиенти.

 

Кой ще загуби най-много от елиминирането на бисквитките на трети страни?

Решението на Google ще се отрази най-много на независими хотели, средни и малки хотели и вериги, които нямат добре структурирани и централизирани собствени данни и технология за управление и използване в цялата организация, включително в маркетинга, обслужването на клиенти, операциите и управлението на приходите.

 

Но какво всъщност ще рече данни от първа страна в хотелиерската индустрия?

 

Това са данните за клиентите (бивши гости, потребители на уеб сайтове, абонати за имейл, списъци на корпоративни мениджъри на пътувания, организатори на срещи, организатори на сватби и събития и т.н.).

 

Фокус върху бисквитките и данните от първа страна

След прочетеното по-горе, навярно се досещате, че макар и отложено, решението на Google предстои да се случи и като собственици на хотел или маркетингов експерт в този бранш, това ще ви засегне. Затова, хубаво е да придобиете гъвкавост що се отнася до вашите маркетинг стратегии и ходове. Един от начините това да се случи е да се фокусирате над данните от първа страна. 

 

Как управлявате вашите данни от първа страна?

Отговорът е много прост: чрез инвестиране в CRM система и CDP технологии.

 

CDP позволява на всяка хотелска компания да събира, съхранява и управлява всички данни за клиентите - онлайн и офлайн данни - и да ги почиства, премахва, обогатява и добавя автоматично в реално време, като по този начин създава „ един източник на истината ” за клиента. 

 

Данните от CDP технологиите се използват в операции, комуникации с гости, услуги за гости, CRM комуникации и автоматизация на маркетинга, имейл маркетинг, персонализация и дигитален маркетинг, маркетингови инициативи за лоялност и др., 

 

От друга страна, CRM системите могат не само да създават 360-градусови профили на гостите, но и да категоризират миналите гости въз основа на тяхната RFM стойност (Последно посещение, Честота на посещение, Парично състояние).

 

Как да увеличите размера на данните от първа страна, с които разполагате?

Търговците на хотели трябва да обмислят комбинацията от тези два основни подхода:

 

Предоставете някаква ценност в замяна на клиентска информация:

Целта на тези инициативи е да привлекат потенциалните или вече съществуващи клиенти да предоставят информацията си доброволно чрез стимули или бъдещи облаги, привилегии и предимства, за да могат да бъдат директно таргетирани. 

 

RevTrax, компания, която дава възможност на търговските марки да доставят динамични промоции по различни канали, е измислила фразата „обмен на стойност“, за да опише този процес.

 

Стимулите като „Регистрирайте се, за да получавате нашия седмичен бюлетин и вземете купон с 10% отстъпка от следващия ви престой в нашия хотел“, могат да постигнат много. 

 

Отстъпки за стаи, ваучери за балнеолечение и др. са само част от предложенията, които може да отправите към клиентите, в замяна на техните данни.

Маркетинг чрез съдържание:

Това е също толкова мощен канал за увеличаване на колекцията ви от клиентски данни. 

 

Целта тук е да се създаде уникално и подходящо съдържание, което предоставя реална стойност на пътешествениците. Това трябва да бъде съдържание, което е достатъчно желано, така че потребителите са готови да предоставят своята информация, за да имат достъп до него.

 

Съвети от опитни професионалисти във вашия хотел (уелнес и спа специалисти, голф и тенис гурута, лични треньори и йога инструктори, координатори на сватби и организатори на събития, подправени готвачи и бармани и др.) осигуряват перфектните възможности за съдържание.

 

Съдържанието може да бъде разнообразно, като подкасти, уеб семинари, виртуални класове за готвене, ценни съвети, свързани със спа и уелнес, готварски и коктейлни рецепти, ръководства за сватби, социални събития и т.н.

 

Заключение

Отсрочката, предоставена от Google, трябва да се използва разумно.

 

Създайте собствена стратегия за събиране и управление на данни.

Инвестирайте в CRM системи и CDP технологии, за да можете да продавате директно на потенциални, минали, настоящи и бъдещи клиенти, да предоставяте персонализирано ангажиране, ценообразуване и обслужване на клиентите и да подобрявате оперативната ефективност.

 

Инвестирайте в създаване на уникално и ангажиращо съдържание, достойно за клиентите да се регистрират за да получат достъп до него.

 

Предложете примамливи оферти и промоции, за да увеличите процента на конверсия от вашите усилия за дигитален маркетинг. 

 

Поемете контролът върху клиентските данни и информация в свои ръце, за да може да сте непоклатими от решението Google, когато то стане факт. 

 


 

Електронният адрес няма да бъде публикуван и използван неправомерно.

Как хотелите могат да се спасят от решението на Google да забави премахването на поддръжката на бисквитки на трети страни?

2021-07-19

Наскоро Google обяви, че отлага прекратяването на поддръжката на бисквитки от трети страни от 2022 г. до „края на 2023 г.