Ако сте бизнес с продукти или услуги в сферата на здравеопазването и се вълнувате от това как дигиталният маркетинг би Ви помогнал, продължавайте да четете, защото в тази статия ще научите точно това.
За никого не е тайна, че в днешно време всичко се дигитализира. Маркетингът за медицински, дентални и фармацевтични центрове не е изключение от тази тенденция. Все повече медицински заведения, стоматологични клиники и аптеки се възползват от силата на дигиталния маркетинг, за да изградят по-добри връзки с техните посетители, и да привлекат нови такива.
Дигиталният маркетинг е необходим повече от всякога на бизнесите и професионалистите от медицината, стоматологията, и фармацията. Доказателство за това е, че откакто хората имат мобилни телефони с постоянна интернет връзка и възможност с няколко докосвания на екрана да достигнат до всичката необходима информация, те вече не се обръщат първо към специалист при проблем, а към търсачката Google като средство за намиране на информация, свързана със здравето.
Според неотдавнашни онлайн проучвания „търсенията, свързани със здравеопазването, са третата най-популярна онлайн дейност“. Това е страхотна възможност да бъдете точно там, където вашите потенциални пациенти пребивават, за да им дадете точно информацията, която те търсят. Това води до разширяване на обхвата на аудиторията и по-добро преобразуване на потенциалните пациенти в пациенти.
Надяваме се вече да сме Ви убедили в необходимостта от дигитализация на Вашия здравен бизнес, а сега нека Ви споменем за някои от ползите, които можете да очаквате като резултат от положените усилия:
* Възможност за придобиване на повече потенциални пациенти
* Възможност за по-добра възвръщаемост на инвестициите поради по-добра квалификация на потенциални пациенти
* По-висока степен на ангажираност на пациентите поради уместно и навременно свързване с тях
* Подобрена лоялност на вашите пациенти
Безспорно всички ползи, които дигиталният маркетинг може да донесе на Вашия здравен бизнес са ви необходими и желани. Затова споделяме с Вас някои основни стратегии, с помощта на които ще можете да стартирате изграждането на ефективно онлайн присъствие за вашата клиника или аптека.
Лесно достъпният и удобен за използване уебсайт ангажира повече потребители. Мобилната версия е абсолютно задължителна, тъй като масово хората сърфират онлайн директно през телефоните си.
Както вече споменахме, хората търсят онлайн всякаква информация, касаеща тяхното здраве, затова трябва да се уверите, че уебсайтът Ви се фокусира върху това да даде цялата необходима информация на един потенциален пациент.
По последни изследвания, 44 % от пациентите, които търсят информация за болници на мобилно си устройство, в крайна сметка си записват час за преглед.
За да може и вие да постигате такива резултати, Вие не само трябва да създавате съдържание, което вълнува Вашия потенциален пациент, но то трябва да бъде добре оптимизирано, за да може да достигне до търсещият.
Оптимизираните уеб страници, уникалното съдържание и висока скорост на зареждане ще направят уебсайта Ви привлекателен за посетителите му.
Добро присъствие в социалните мрежи помага с привличането на пациенти.
Според скорошно проучване 57% от хората ще решат да получат лечение от клиниката, която има висока осведоменост в социалните медии и ангажираност на потребителите онлайн.
Маркетинговите стратегии за социалните профили в сферата здравеопазването могат да включват участие в дискусии на общността, публикуване на информация за подобряване на здравословното състояние на хората и т.н.
Платената реклама в социалните медии също е изключително ценна и може да бъде добър начин за достигане до точната аудитория.
Платените социални кампании трябва, както всяка друга кампания, да бъдат формулирани въз основа на изследвания и данни. Това може да бъде отлична стратегия за повторно ангажиране на потребителите, които вече са посетили уебсайта ви или имат интерес към типа услуги или продукти, които вашата организация предлага.
Възползвайте се от всички търсения в Google с уникални и информативни теми в блога, които предоставят информация за различни здравословни състояния или лекарства, отговори на въпроси, и бързи съвети, които посетителите могат да получат, преди да Ви посетят на място.
Видео маркетингът се превръща в следващата голяма възможност за ангажиране на повече потребители, особено в здравната индустрия.
Използването на привлекателни и информативни видеоклипове ще помогне на Вашия уеб сайт да бъде на върха сред Вашите конкуренти.
Тъй като здравеопазването е индустрия, богата на информация, видео маркетингът е изключително мощно приложение. Всички видеоклипове показващи или разказващи за методите на лечение, позволяват на новите посетители на сайта да развият чувство на доверие в организацията.
Също така, видео маркетингът е най-добрият начин за предоставяне на информация за сложни здравословни проблеми или заболявания в прост, лесен за разбиране визуален формат. Може да се използва за разпространение на важна информация за превантивните здравни програми, за процедурите за възстановяване след хирургия и за обучение на хората за общите здравословни състояния.
Пациентите наистина търсят информация, но електронната поща е начин да бъдете стъпка напред. Ако информацията е била във входящата им поща, преди да са търсили в Google, тогава има шанс за по-голяма ангажираност на потребителите.
Изпращането на имейл бюлетин поне веднъж месечно е най-добрият начин за ангажиране на нови потребители.
Добра практика е да обучавате пациентите, като им предоставяте свежи и уникални съдържателни имейли, които могат да се отнасят до тяхното здраве.
Ключът е да предоставяте на Вашата имейл аудитория уникална информация за услугите или продуктите, предлагани от Вас.
Хубаво е и да приложите персонализиране и сегментиране на имейлите въз основа на интересите и нуждите на получателя.
Ако имате нужда от помощ с това и всичко изброено горе, може да се възползвате от безплатна консултация с агенция за дигитален маркетинг BrandStar. Заповядайте да обсъдим как можем да подобрим онлайн присъствието на вашата клиника или аптека, така че да достигнете до повече хора, интересуващи се от вашите услуги и продукти.
Електронният адрес няма да бъде публикуван и използван неправомерно.