Новини Facebook shops -новият инструмент
Facebook shops -новият инструмент

Business Insider изчислява, че 76 милиона купувачи в САЩ ще похарчат 23,3 милиарда долара за закупуване на продукти чрез социалните мрежи до края на 2020 г. Това е скок с 20% спрямо само преди година.

 

Facebook Shops е най-новият инструмент на Facebook за социална е-търговия, което предоставя  възможност дори на най-малкия бизнес да достигне този огромен и нарастващ пазар. Както Марк Зукърбърг се изрази, „Facebook Shops предоставя на [малкия бизнес] същите инструменти за изграждане и управление на вашия онлайн магазин, които световните марки са имали за достигане до своите клиенти.“

 

Facebook Shops е лесен, безплатен начин да започнете да генерирате приходи директно от най-голямата социална мрежа в света. 

В този материал ще разберете как работят магазините във Facebook допълнени с примери от практиката.

 

Какво представляват магазините във Facebook?

 

 

Facebook Shops са виртуални витрини на магазини, които живеят на вашата страница във Facebook и вашия акаунт в Instagram. С Facebook Shop вашите клиенти могат да откриват, споделят и дори купуват вашите продукти, без никога да напускат платформата за социални медии.

Facebook магазините предлагат няколко функции, които ви помагат лесно да продавате онлайн. Например с Магазин можете:

 

да създадете собствено изживяване за пазаруване, така че продуктите ви да бъдат открити директно от основната ви бизнес страница;

да персонализирате дизайнерските елементи, като цвят и шрифт, така че вашият магазин да съответства на вашата марка;

да създадете един магазин, който се появява във Facebook, Instagram, WhatsApp и Messenger.


 

В крайна сметка всички магазини на Facebook Page ще бъдат превърнати във Facebook магазини. Докато старият магазин на Facebook Page предлагаше същите функции като новия инструмент Shop, има и някои ключови разлики.

 

Например старата страница Page не можеше да се персонализира, за да отговаря на вашата марка и не се интегрираше в основната ви страница (трябваше да инсталирате раздел „магазин“ и посетителите трябваше да щракнат върху нея, за да стигнат до вашите продукти). Освен това не можете автоматично да създадете подобен магазин в Instagram или да го интегрирате с WhatsApp и Messenger.

 

Като цяло новите магазини са по-лесни за управление и предлагат по-безпроблемно, унифицирано изживяване за купувача.

 

Има ли такса за създаване на Facebook Магазин?

 

Facebook не начислява такса за отваряне на Facebook Shop. Вместо да се опитва да печели пари директно от магазини, Зукърбърг казва, че се надява, че тъй като повече фирми създават магазин, те също ще харчат пари за реклами.

 

Има такси, ако искате да позволите на клиентите да завършат транзакциите си във вашия Facebook Shop (за разлика от насочването към вашия уебсайт). За да направите това, ще трябва да използвате Checkout, продуктът за обработка на плащания на Facebook, и те ще съберат 5% от общата ви пратка срещу фиксирана такса от $ 40 за пратки под $ 8.

 

Добрата новина е, че Facebook се отказва от тези такси до края на 2020 г. Така че можете да опитате Checkout и да решите дали ще си струва 5% хит до вашия краен резултат, когато таксите станат.


 

Защо да отворя Facebook Shop?

 

Facebook магазините правят лесно и рентабилно дори за най-малкия бизнес да създадат атрактивно изживяване за онлайн пазаруване за своите клиенти. Ето няколко начина, по които малкият бизнес може да се възползва от стартирането на собствен магазин.

 

Можете да изградите Facebook Shop, дори ако нямате онлайн магазин или използвате платформа за електронна търговия.

Можете да показвате продукти, да отговаряте на въпроси на клиенти и да събирате плащане - всичко това от вашия магазин.

 

Ако имате онлайн магазин и използвате платформа за електронна търговия като Shopify, можете да го синхронизирате с вашия магазин. По този начин актуализациите на инвентара, цените и т.н., които правите в Shopify, ще бъдат автоматично отразени във вашия Facebook Shop.

 

Shopify определя трудния процес на плащане като основна причина хората да изоставят количките за онлайн пазаруване. Facebook Shops премахва това препятствие по два начина.

 

Първо, след като купувачът направи първата си покупка чрез Checkout, данните за плащане и доставка автоматично се попълват за всеки друг доставчик, който също използва Checkout.

 

Второ, купувачите могат да се движат от едно приложение към друго и да продължат процеса на пазаруване. Така че, ако вашият клиент види продукт в Instagram и го постави в количката си, той може да завърши покупката по-късно във Facebook.

 

Клиентите могат да намерят вашия магазин чрез популярните функции на приложението Facebook.

Хората си взаимодействат с Facebook и Instagram по много различни начини. Facebook Shops ви помагат да привлечете вниманието на потребителите, независимо как те използват тези платформи.

 

Например можете да показвате продукти, колекции и връзка към магазин на вашата бизнес страница или потребителски профил в Instagram:

 

 

Можете да имате връзки към продуктите, които продавате във Facebook Live Video и Instagram Story.

Вашите реклами и органични публикации могат да имат маркери, които водят посетителите към продуктова страница.

И продуктите ви могат да бъдат открити в разделите за търсене на Instagram и Facebook.

 

 

 

Разделите за търсене на пазаруване са основно търговският център на Facebook и Instagram. Не е нужно да правите нищо.

 

 

Източник и снимки на информацията: https://adespresso.com/blog/facebook-shops/

 

 

Електронният адрес няма да бъде публикуван и използван неправомерно.

Facebook shops -новият инструмент

2020-11-01

Facebook Shops е най-новият инструмент на Facebook за социална е-търговия, което предоставя  възможност дори на най-малкия бизнес да достигне този огромен и нарастващ пазар. Както Марк Зукърбърг се изрази, „Facebook Shops предоставя на [малкия бизнес] същите инструменти за изграждане и управление на вашия онлайн магазин, които световните марки са имали за достигане до своите клиенти.“