Различно е нивото на дигиталния маркетинг в хотелиерството в България. Има хотели, за които дигиталния маркетинг е основен, а други не осъзнават неговава мощ и възможности.
">
Въпреки, че в някои хотели се прилагат успешни маркетинг стратегии, променящото се поведение на потребителя изисква нови и ефективни стратегии за подобряване на продажбите. Също така е изключително важно да се разбере, че пазарът сега се движи от удобство и опит, и са необходими промени, за да бъде в крак с конкуренцията.
Например, поколението “Милениум” представлява две трети от покупателната способност в света и последните статистически данни показват, че средно прекарва повече от пет часа на ден в социалните медии. Имайки това предвид, хотелите, които не успяват да произвеждат ангажиращо съдържание във Facebook, Instagram и други социални платформи, са практически невидими. Това разбира се повлиява и на покупателната способност по-горе, както, и на репутацията на хотелите.
В тази статия ще разгледаме някои от тънкостите, свързани с дигиталния маркетинг на хотели, и конкретните действия, които можете да предприемете, за да напреднете в индустрията.
1. Започваме от сайта - визитката на всеки един бизнес. Невероятен уеб сайт, който да предлага съдържание. Той трябва да е задължителна част от вашата дигитална концепция.
Много посетители прескачат резервационни сайтове, за да намерят най-изгодните оферти. Имайте предвид, че много онлайн потребители ще търсят и уеб сайта на хотела за повече информация или дори за по-добра цена за нощувката. Знаейки това, необходимостта от пълноценен и атрактивен сайт ще ви е необходим за най-добри резултати.
Някои от характеристиките, които трябва да включва функционалния и красив уебсайт са:
2. Създайте качествено и количествено съдържание на вашия уеб сайт.
В момента т.нар. “content” маркетинг изглежда много яростен, но има основателна причина за това. С други думи, съдържанието е най-добрият начин за привличане на устойчив трафик към уеб сайта на хотела и създаването на това съдържание несъмнено е най-ефективната стратегия.
Като правило има две форми на съдържание - изображения и описания:
Изображения
Висококачествените изображения разказват история и професионалните фотографи знаят как да заснемат тази история във всеки кадър. Когато се замислите, тези изображения са лицето на вашата марка и всеки механизъм за резервации също ще използва тези снимки, така че има смисъл да вложите време, усилия и пари, за да направите правилното първо впечатление.
Описания
Независимо дали закуската в хотела е богата и изобилна блок маса или всяка спалня предлага живописна гледка от балкона, трябва да разкажите тези подробности впечатляващо и ясно. Луксозно спално бельо, любезен персонал и сауни... всички функционалности, с които вероятно се гордеете, и за които вашите потенциални гости трябва да бъдат уведомени.
3. Маркетинг за мета-търсене
Повече от 70% от резервациите на големите хотели идват от онлайн туристически агенции (OTA). Маркетингът с мета търсене вероятно е най-добрият начин да увеличите броя на директните резервации на уебсайта на вашия хотел. Всъщност използването на мета стратегия за търсене за дигитален маркетинг на хотели може драстично да намали нуждата от тези OTA и да позволи на хотела да създаде много по-мощна фуния за продажби.
Маркетингът с мета търсене филтрира наличността и цените от хотелите и показва тези резултати на едно централно място. Например отивате на expedia.com и пишете хотели в София. Можете да видите всички хотели, изброени в Expedia за София. Поради тази причина хотел може да организира редовни рекламни кампании и да използва реклами, базирани на кликване, за да изложи своите седмични или месечни сделки на милиони онлайн потребители.
В същото време постигането на положителни отзиви и социални сигнали е също толкова важно за този процес, така че хотелите трябва често да напомнят на гостите да оставят отзиви или положителни коментари за своя опит.
4. Управлявайте всички онлайн отзиви и репутация.
Последните години Tripadvisor е подложен на разследване поради фалшиви отзиви и доста нелоялни дейности - което доведе до много обвинения.
Репутацията обаче е всичко в хотелиерството и онлайн отзивите все още са единственият начин да получите независим поглед върху хотелското преживяване.
Докато стотици отзиви с пет звезди неизбежно ще доведат до по-нататъшни продажби, дори едно лошо ревю може сериозно да навреди на репутацията на хотел.
Поради тази причина е важна комуникацията с гостите ви, напомнянето да оставят отзив. Също така трябва да споделяте тези положителни отзиви в социалните медии, да им отговоряте с признателност на ревютата, демонстрирайки вашето внимание.
И накрая, отговорът на отрицателни отзиви е също толкова важен за управлението на онлайн репутацията. Тоест това е вашият шанс да се извините и подобрите, да облекчите всякакви опасения, които този отзив може да породи на бъдещите гости.
5. SEO за хотелски дигитален маркетинг.
Хотелският дигитален маркетинг до голяма степен зависи от SEO и това може да бъде разделено на две категории - SEO на място и извън сайта. Докато SEO на място е много по-бързо и по-лесно за изпълнение, трябва да се знае, че SEO извън сайта често е най-ефективният начин за постигане на сцепление онлайн.
SEO на място - SEO на място се отнася до това как можете да оптимизирате елементи на уеб сайт на хотела, за да увеличите видимостта онлайн. Можете да използвате тази стратегия за подобряване на страници, публикации, изображения и дори структурата на уебсайта. Стратегията за ключови думи обаче е може би най-важният аспект на SEO на място и това може драстично да подобри увеличаването на трафика.
SEO извън сайта - SEO извън сайта е процес, който най-често включва изграждане на външни препратки към уебсайт на хотел от други онлайн ресурси и директории. Сигналите за социални споделяния също се отчитат за това усилие, но публикациите за гости, спонсорираните публикации и препоръките са едни от най-често срещаните начини за подобряване на SEO извън сайта.
6. Как хотелите рекламират в социалните медии?
Много собственици на хотели забравят, че Facebook все още е кралят на социалните медии и най-добрата машина за управление на дигиталния маркетинг в хотелите.
Положителни отзиви - Ако се замислите, разделите за отзиви са поставени точно в горната част на страница във Facebook, но изглежда, че много хотели игнорират изцяло тази функция. Независимо дали имате набор от отзиви в Tripadvisor или другаде, положителните отзиви в този раздел ще вдъхнат доверие и доверие на потенциалните гости.
Facebook продажби - Facebook вече дава възможност на собствениците на фирми да правят резервации и дори плащания през платформата. Всъщност Триваго наскоро награди курорт в Мексико за техните изключителни кампании в социалните медии, които доведоха до особено голям брой директни резервации чрез Facebook.
Instagram - Излишно е да казваме, че Instagram предлага на хотелите възможността да достигнат невероятно голям пазар и с правилните изображения това е още един очевиден начин да се демонстрира високото качество на хотела.
Хора - От друга страна, социалните медии са изцяло свързани с хората и някои от най-добрите стратегии за дигитален маркетинг в хотела са тези, които включват персонала и хората зад хотела. В края на краищата историите са невероятно ефективни в маркетинга на съдържание и разказването на истории за персонала е чудесен начин да се създадат значими отношения между хотела и потенциалните гости.
7. Изпробвайте динамичните реклами на Facebook за хотели
Travel Ads е нова инициатива, която позволява на хотелите да показват рекламите си във Facebook и Instagram на хора, които са най-склонни да пътуват. Например, ако потребителят разглежда хотели и все още прави резервация, туристическите реклами ще поставят хотела ви пред тях за конкретни дати и цени.
Що се отнася до дигиталния маркетинг на хотели, динамичните реклами на Facebook със сигурност са една от най-вълнуващите стратегии за достигане до индустрията през последните години.
8. Имейл маркетинг за хотели.
Имейл маркетингът е все по-важен в хотелиерството и това е особено вярно в момент, когато рекламите и маркетингът в социалните медии са толкова често срещани. В същото време това все още е един от най-достъпните начини за достигане до аудитория и такъв, който не изисква предварителни разходи.
Важно е обаче да се възприеме правилният подход към дигиталния маркетинг на хотели и ето само три от няколко важни съображения, които трябва да имате предвид:
Сегментиране - Не можете да стартирате кампания за имейл маркетинг без стабилен план и определянето на вашата аудитория е изключително важно, за да сте сигурни, че имейлите ви попадат на правилното място. С други думи, не можете просто да изпратите на всички един и същ имейл и да очаквате успех, а вашата база данни трябва да бъде разделена на категории по интереси.
Привличайте вниманието - трябва да се разбира, но общото съдържание няма място в имейл маркетинга и ще трябва да използвате сделки, отстъпки или информация за местни събития, за да привлечете вниманието на вашите идеални потребители. Така или иначе, просто трябва да има истинска и уникална стойност в имейла, за да има някакво въздействие.
Подхранвайте уважение - Трябва наистина да се отнасяте към клиентите си като "royalty" и да се стремите да създадете значима връзка, която да ги накара да искат да отворят имейлите ви на първо място. Вие също трябва да приветствате отзивите от тези имейли и да се опитате да установите точно какво клиентът иска да чуе от вас.
Излишно е да казваме, че това са само няколко неща, които трябва да имате предвид, но общото послание тук е, че имейл маркетингът е ефективен, когато вземете правилния подход.
9. Активирайте ремаркетинга онлайн (не пренебрегвайте тази стратегия!).
Хотелският ремаркетинг е процес, който помага на хотелите да се ангажират с потенциални клиенти, които може да са посетили уеб сайта на хотела и да са изоставили търсенето си. Това означава, че можете да използвате тази стратегия, за да накарате тези потребители да посетят отново уебсайта и да направят покупка при втория момент на запитване. Ако се замислите, това е изключително ефективно, защото вече знаете, че потребителят е готов да направи покупка.
Но как можете да използвате ремаркетинга като част от вашата хотелска дигитална маркетингова стратегия?
Рекламите за ремаркетинг просто ще насочват предишни потребители с отстъпки или сделки, за да ангажират отново тези клиенти.
В този смисъл рекламата ви ще се появи в информационния канал на потребителите и ще ги изкуши с подобрена оферта. Като правило е важно тази кампания да предлага много стойност и трябва да се използват правилните ключови думи, за да достигне до възможно най-голямата аудитория.
10. Чат ботове.
Новите технологии се оказват изключително мощни за хотелиерската индустрия, като по-специално чат ботовете оказват значително въздействие. Както може би знаете, чатботовете са създадени от разработчици и имат различни функции, които подобряват производителността и потребителското изживяване на уеб сайта.
Има два типа чат ботове, които могат да се използват за дигитален маркетинг в хотела - чат ботове за уебсайта на хотела и Фейсбук, и чат ботове за хотелската стая чрез Alexa.
Ботовете за чат са също много успешни. Могат да взаимодействат с клиенти чрез Messenger и да извличат важни данни, които могат да бъдат използвани за последващо проследяване от хотела.
От друга страна, устройствата с гласова поддръжка могат да използват Alexa, за да подобрят преживяването на клиента и да предоставят ценна помощ на гостите, точно както Amazon Echo прави в кухнята.
Дигиталният маркетинг за всяка една компания е важен фактор в постигането на добри резултати и таргети. В тази статия събрахме едни от най-важните методи, които е препоръчително да включите в маркетинга на хотела.
Въпреки че някои функционалности изискват финансови инвестиции, голяма част от този процес се свежда до знания или опит и наличието на солиден маркетингов план обикновено е достатъчно, за да гарантирате, че хотелът ви се подобрява на всяка крачка и се движи в правилната посока.
Ще се радваме да ви партнираме в създаването и реализирането на дигитални маркетинг цели. Нека обсъдим - пишете ни или се обадете. Свържете се с нас на 0898 99 42 32 или office@brandstar.bg
Електронният адрес няма да бъде публикуван и използван неправомерно.